gran canaria -ett år sedan

för ett år sedan så var jag i gran canaria. med familjen och min brors flickvän, fast hon är ju i familjen, såklart.
den 29 december 2010 åkte vi. så såhär dags för ett år sedan tror jag vi satt och drick en liten drink och var trötta efter färden (och för mig, lättade över att ha överlevt flygningen)!
när jag var liten var vi utomlands nästan varje höst eller vinter. Gambia i afrika, Cypern, Kos, Gdansk i Polen osv. men det är ju länge sen nu och jag var ju liten då, så jag hade gnällt på mamma och pappa i nästan 1 år för att vi skulle åka igen. Och till slut gav dom med sig! Hotellet vi kom till hade 8 pooler tror jag, det fanns 1 hotell. Men annars var det mer än 2000 stugor. Stugorna var rätt stora, vi fick plats 7 i 1 stuga.

Mina minnen är fram för allt de här:
  • när jag och syrran skulle ner till stan och kolla läget, så skulle vi gå en konstig väg hem på kvällen. Så gick vi vilse och skulle prata tyska med en tant. Haha! Stort skratt på det!
  • Och när vi skulle hem ifrån stranden och jag ville se nudistöknen och sen när vi gick såg vi en naken man och jag slängde jag mig ner i sanden och var jätterädd. Haha!
  • När jag och Knaggen på nyårsaftonen skulle ta alla kakor, och sedan insåg vi att alla var väldigt äckliga. Vi hade tagit 2 fat var...
  • jag och Knaggen och Emil hade röda ögon av allt saltvatten och klor som var i bassängen när vi skulle lära mig att simma under vattnet en hel längd.
  • När jag skulle till frukosten och dom kom och satte 2 pappegojer på mig och tog kort. Helt oförberett.
  • mitt bästa minne till slut, palmitos park! Mina syskon åkte iväg utan mig, och jag kände mig övergiven och allmänt deppig. Men mamma och pappa bestämde att vi 3 skulle på utflykt ensamma. Jag fick bestämma, så skulle jag bestämma mellan ett vattenland och djurparken. Det blev djurparken. Det är jag riktigt glad för idag! Vi skulle ta en taxi till palmitos och tror det var 1, kanske 2 mil utanför Maspalomas där vi bodde. Vägen var inte den bästa, inte heller taxichauföören. Vi trodde vi skulle dö. När jag äntligen fick komma in, fick jag se något som jag velat se länge! En komondovaran, en stor, stor ödla. Några meter sådär, och tro mig är ingen reptil-fantast, men så coolt med en mino-dinosaurie? Palmitos park slingrar sig upp i bergen. En av Gran Canarias specialitet är aror, pappgojer och åter aror. När jag gått runt i flera timmar, hade vi nog sett över 100 olika aror. Fick se en fantastisk delfin-show med. Ormar, örnar, krokodiler, alla sorters fiskar, surikater och apor! En emu mötte vi med, han var rätt sur på pappa...Fjärilhuset med, jag älskar fjärilar. Nu kommer det ledsna, på den tiden hade jag ingen egen kamera. Mina syskon hade med sig sina, men dom hade ju dom. Vi hade ingen kamera på palmitos park alltså. Åh, det är så jag vill gråta. Jag önskar jag hade fått åka tillbaka och fota allt! Fjärilarna och allt.

Nu tror jag inte ni vill läsa mer, lite bilder här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
kAT
RSS 2.0