min teckningshistoria

Började städa lite i mina lådor och då hittade jag alla mina teckningar. Har sparat de flesta nu i många år, tack vare mamma! Det är ju så kul att se tillbaks och se att man utvecklats rejält. Tänkte berätta vad jag började teckna och hur jag fick upp mitt intresse.
I början ritade jag manga, och ojoj! Jag ritade tills händerna blödde, har fulla pärmer med bara manga. Var galen i denna stilen. Nu för tiden tycker jag inte det är så kul med manga-stilen.

Mellan min galna manga-tid och disney-tiden så tror jag inte att jag målade så mycket. I alla fall, disney-tiden.. tror den började för 1½ år sedan och höll på i någon månad, här kom nog mitt intresse för teckning upp. Målade allt av disney som fanns att måla, Nalle Puh, Hitta Nemo, Lejonkungen, Den Lilla Sjöjugrun, Aristocats, Pinnochio, allt! Det mesta målades med vanlig blyerts-penna.
Här målade jag mitt första poträtt som ska föreställa Lady Gaga, ritade också teckningen som jag är mest stolt över, min tiger! En örn syns också. Detta är ca 1-½ år sedan.
Nu för tiden när jag målar blir det mest poträtt, Reese Witherspoon och Bruno Mars syns här. Den övre bilden är ett stilleben som skulle beskriva oss, gjorde på bilden i skolan. En bok, en converse, en penna, en kamera och en blomma.

Kommentarer
Postat av: FREDRIKA WANDA LUNDIN

Svar: Tack så mycket!



Shit vad du är duktig!

2012-06-10 @ 18:48:16
URL: http://fredrikawandalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
kAT
RSS 2.0