hjärtattack

Har haft en o-rolig kväll, började med att jag skulle ge fem tackor som går ute lite hö, bara för att det är så blött. Men min tjej kommer inte, så jag springer runt och kollar i hela hagen, hittar henne halvdöd, börjar gråta som en galning när jag ser att i hennes päls har massa spy-flugor lagt ägg, och i ett sår har larverna klättrat in och börjat äta. Får lite smått panik, så otroligt äckliga djur som jag ser äter på min finaste tjej. Får upp min sötnos och börjar leda henne in mot ladugården, men hon är så stel. Så jag springer in och hämtar min mobil, och försöker ringa mamma, som det tutar upptaget hos. Ringer pappa, samma sak. Så jag hämtar jodopax och börjar spruta. Får äntligen tag i mamma som kör direkt hem och vi börjar desifincera och sprutar på flug-dödande medel. 
Min stackars tjej står så snällt och låter oss hålla på. Och det bara myllrar ut larver, så jävla äckligt. Ska snart dit ut igen och se hur det går, men var tvungen och gå in för att byta kläder, jag var med helt nersmetad. 
Min lilla älskling, så orolig jag var och är i kväll för dig ♥ Våga inte bara lämna mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
kAT
RSS 2.0