en helg i Göteborg

Kom hem ifrån Göteborg igår vid halv 12-snåret. Idag har jag mest varit ute och lite annat smått.

I förgår gick jag upp vid 5.00 och åkte vid 6.00 till Julia och vi åkte tillsammans till Elin och åkte därifrån till Värnamo.
Kom till Värnamo i tid, tåget kom i tid (07.49) och vi satt där i ca 3 timmar och pratade och åt.
Kom till Göteborg vid 10 och gick direkt till Västtrafik för att kolla spårvagnar och fick reda på att Liseberg öppnade vid 13.00. Vi gick i alla fall mot Liseberg och köade i 2 timmar.
När de äntligen öppnade var vi först in och hela dagen på Liseberg var underbar! Elin började tyvärr må illa vid 5-tiden. Vid 7-tiden gick vi tillbaka till stationen och krabbade lite, sen tog vi en buss till Stenungssund. Somnade vid 12, efter god mat och en liten skattjakt hos syster och hennes pöjk.
När jag vaknade vid 9 vägrade Julia och Elin låta mig somna om och jag var tvungen att gå upp. Min syster var och jobbade och hennes kille med. Vi åt frukost och fixade lite och kollade lite på tv, gick sen ut på stan och kollade runt i affärerna och hamnen. Vi gick hem och fick med oss hallon-sorbet, jordgubbar, alhgrens bilar och en marabou-choklad till efterrätt efter lunchen. Tog en liten paus vid balkongen... Efter middagen gick vi ut på stan och jag köpte en bikini och en tröja, vi handlade till kvällsmaten och gick hem och gjorde maten som skulle bli kycklingwok. Köpte en bukett med blommor som tack till syster.
Efter vi ätit åkte vi hem med min syster, bilen krabbade lite och vi fick vända om och ta en annan bil. Vi stannade på mcDonals och åt en varsin glass eller sådär. Jag och syster pratade lite på vägen hem och vi lyssnade på fotbollen.
Kom hem och somnade bums.

Kommentarer
Postat av: hobbyfotograf

allt bra idag? :)

2012-06-21 @ 11:48:42
URL: http://bysaandra.webblogg.se/
Postat av: Elsa

sv; allt är super!

2012-06-21 @ 13:16:14
URL: http://elsaangnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
kAT
RSS 2.0